Banyak Masalah.. hurm~~





(14 april 2010)

Aku yang dalam kebosanan terus membuka radio Hot Fm untuk menghilang rasa bosan yang aku alami. selepas beberapa lagu aku dengar.. Dj hot fm membuat satu topik pada hari ini.. iaitu masalah dengan family.

then. ada lah 1 orang perempuan yang dah berkhawin menelefon Hot Fm. DJ Hot Fm bertanya apakah masalah yang pernah dialami yg membabitkan keluarga anda.. ayat dier lebih kurang gitu lah.. aku pon x ingat mane ah..

Pompuan itu memulakan cerita.. dier mempunyai seorang suami. dier dijodohkan sudah beberapa tahun yang lalu dan sekarang mempunyai 2 3 orang anak. dier berasa amat sedih apabila si suami tidak menghormati ibubapanya. si suami dier tidak suka balik ke kampung halaman si isterinya.

Si isteri merasa amat terkilan. dah la anak2 nk sangat balik ke kampung. jumpa saudara-mara. nk main2.. nk merapatkan silaturahim. hadoy.. aku dengar pon sedey jep.. mybe korang dengar dari aku x sedih.. bila ko dengar dier ni cite mmg touching giler.. pompuan ni, siap cakap sambil nangis sebak-sebak. owh... sedih btol aku dengar.

then.. si isteri ni cakap, suami dier tidak pernah sesekali memanggil ibubapanya mak dan abah.. maybe pnggil name kot.. ntah la aku.. padahal mak metua sendiri.. hadoy.. de jgk org de masalh cam ni ek.. tapi pompuan ni cakap dier menerima seadanya. redha dengan ketentuan ilahi. dier dah dijodohkan.. jodoh, ajal dan pertemuaan bukan kita yang tentukan..

aku pon tefikir... banyak btol masalah kat dunia ni.. hurm.. ada jugak terfikir macam mane aku nk buat supaya semua manusia ni, hidup xde masalah.. hahaha.. sebab aku telalu touching dgn keluhan pompuan ni.. haha.. sampai aku berfikir biarlah aku settlekan masalah orang lain dahulu, sebelum aku settlekan masalah aku.. hurm~~
mcam mane aku nk buat ek?? nk tengok semua orang happy jep.. hurm~~

sekian sahaja.. tak nak tulis banyak2.. sedih btol rase ni..


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 its all about me~
Design by Fahmi Aziz