Hidup.. hadoyai.




Dalam menempuh liku2 kehidupan, aku hanya berpengang pd 3 benda.

1) Your maturity will guide you how to guide peoples. Mostly peoples will judge you by your maturity. Sifat kematangan Korang adalah tersangat penting. Perlu berfikir kehadapan. Berfikir lah menggunakan akal bukan berfikir menggunakan perasaan.

2) Any works must be done in perfection condition. Ini adalah pesanan daripada ayah n mak aku sendiri. Parent aku selalu cakap, fami~ awk buat sesuatu kerja tu mesti lah kena sempurna. Jangan buat separuh jalan!!!!


3) Nilai lah seseorang bukan dengan kata2 nye. Tapi dengan perlakuan nye. Hmm.. Bagi aku, terlalu ramai manusia yang bermulut manis. Biase lah diorang sumua tanam tebu kat bibir. Memang lah manis.

Kesemua ni, aku terus n terus berpegang. Walau pon, kadang2 keindahan dan kekejaman dunia membuat aku lalai akan perkara ni, tetapi setelah aku mengenang kembali, aku akan mengangati 3 benda ini.

Pd mase sekarang ini, ayat yg ke3 adalah sngat bermakna bg aku! ye la aku baru je brake up. Tapi aku mencuba untuk kembali seperti dlu. Kembali kapel dgn si dier bukan dgn org len. Aku tidak terus mengabaikan dier. Malah aku teruskan contact si dier. aku selalu bertanye khabar dan sbagainye. Masih risaokan si dier. Sejak kebelakangan ni, aku dapat merasekan hanya aku sahaja cuba untuk memulihkan keadaan.

Hmm, walau sekuat mane aku mencuba untuk memperbaiki keadaan, aku tidak akan Berjaya sebenarnye. Sbb benda ni, involve with 2 orang. Perlu ada usaha dari kedua2 pihak. Bila seorang sahaja yg berusaha utk memperbaiki keadaan, ianya tidak akn Berjaya... btol x? aku da phm.. aku faham!!! aku redha dengan apa yg telah berlaku!!! andainya 1hari nati ada seseorang yg dapat mengetuk pintu hati ini, aku amatlah bersyukur..

Hmm.. aku x tau nk ckp pe da.. let it be!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 its all about me~
Design by Fahmi Aziz