hari raye qurban~



sebelum itu.. aku ingin mengucapkan selamat hari raye qurban kepada semua umat islam dan warga malaysia...

kisahnye bermula pada hari rabu iaitu 17hb nov 2010. pada pukul 5.30pg aku sampai di kampung halaman ku iaitu kemaman.. aku bertolak dari KL pukul 10.30mlm.. terasa teramat lah lama perjalanan aku.... seperti aku menaiki flight dari malysia pergi ke london.. begitu lah gambarannye. almaklum lah.. cuti public.. semua org berpusu2 nak balik kampung....

setibanye aku disana.. aku diberitahu bahawa solat raye akan diadakan pada pukul 8.00pagi.. Yakni.. aku tidak boleh tidur. dah lah dalam bas aku pon tak tidur.. syoiikk tgk kereta byk kat jalan raye neh.. hehe.. aku pon buat lah kerja yg patut.. solat subuh jup.. then aku pon tgk movie dari HD player abg aku.. wahh.. quality videonye adlah quality blue ray.. fuhh.. mmg layan lah tgk movie.. 1 movie filenye boleh dikatakan 10G.. melampau kan.. yg paling best aku penah tgk movie files dier lebih besar dari 10G.. Movie SPR( saving Private Ryan) yg blueray punya. tak silap files nye mencecah 20G or 40G.. mmg detail lah pic nye..

ok2.. citer sal HD player abg aku lak.. haihh.. silap topik neh.. nati lah aku postkan pasal HD player dilain entry aku.. ok? pastu lepas jep tgk citer resident evil after life.. aku pon terus lah pergi mandi dan pergi solat raye.

tepat pada pukul 8pg.. aku sudah berada disurau.. sesudahnye solat aku terus lah balik kerumah. byk kerja untuk dibuat.. hmm.. tak tidur lagi nehh.. hadoi.. aku diminta utk menyediakan peralatan untuk qurban yg akan diadakn pukul 10pg. haihh.. aku juga diarahkn untuk membeli barang keperluan yg lain.. haihh.. aku juga diarahkn untuk mengambil nasi kuning yg telah ditempah untuk hidangan breakfast. haihh.. byk lagi lahh.. malas nk tulis.. hahhaa

baju melayu yg aku pakai belum lagi tukar.. kerja dah berlambak tggu aku.. haha.. hadoiyaa.. tapi best.. pukul 10 kitaorang pergi ke surau pulak.. baju aku da tukar lahh.. pakai tshirt jep. lembu2 kesemuanye kat sana ada 14 ekor.. kenalah tlong lagipon buat ramai2 kan.. cam tuh dikatakan hidup bermasyarakat.. org kampun dah ramai giler menunggu.. cam tunggu nk beli tiket wayang je aku tgk.. haihh.. hahaha..



sudah siap disembelih uhh..





aku x cukup tidur.. hahaha.. aduhh.. mam daging mentah pon sodapp.. haha~






abg aku.. En kamal sedang menarik ekor lembu.. haha.. senyum lagi.. haihh..






alin.. kazen aku.. x cukup tdur jgak.. sbb tggu aku nk amek aku kat stesen bus.. igtkan sampai pkul 2.30.. rupanye sampai kol 5.30.. hahaha... ptg tuh tdoe mampuihh.. haha.






ha.. inilah dier tok penghulu aku a.k.a pak sedara aku.. kepada sape2 yg nk kenal sngat lah.. haha.. lwak jep.. yg kat sebelah tu lak.. yg pakai cap tuh.. ustaz wafie.. phewiittt.. jeles aku wehh.. hahaha.






kazen aku.. usop.. potong daging pakai pisau bawang.. haha.. alasan xmao potong byk ahh tuh.. hahaha.. usop2..






athirah.. kazen aku.. pastu yaya.. anak sedara aku.. pastu.. kaklong.. kakak aku lahh.. then.. amzari abg ipar aku.. huhu..






kak siti.. kakak ipar aku.. bersama anak2nye.. imam haris n madiah.. huhu..





buat2 kerja sambil tgk gelagat org kampung untuk rebahkan lembunye mmg syoikk.. haha.. borak2 lagi melayan kerenah abg adik aku.. n kazen2 aku lg lah syoiik.. haihh.. dorang semua neh kepala giler cket.. hahah.. nk kutuk cket neh.. haha... mandi ke x dorang semua?? haha.

pastu selepas selesai semuanye... aku masih lg tak tidur.. nk makan dlu semblum tidur.. tggu masakan dari org kampung. diorang masak kat surau.. tggu punya lah lame.. haihh.. selepas jep makan.. aku terus tidur.. itulah masa tidur aku yg sebenarnye.. pada pukul 4ptg lebih sampai lah 6.30.. mlmnye kena join bbq family lak.. best uhh.. sos bbq home made.. ustaz wafie yg sediakan.. haha.. lazat lg berkrim.. siap aku tapau bt blk kL.. haha..



alin n odin kazen aku uhh.. berdooh la.. masak doh tuh.. hahaha..






haa...ni lah daging bbq.. masak cket2 jep dlo.. daging byk lagi.. x cukup tangan dowhh..





pada pkul 10mlm.. yg berbekalkn 2 jam tidur aku balik kL dgn abg aku.. aku kne drive.. abg aku sakit perut.. 20 kali masuk keluar tndas.. haihh.. kesian dier.. sampi tertidur lam kete..

apa2 pon.. aku rase inilah raye yg paling syoikk.. walaupon x lame.. x smpai pon 24jam berada dikampung.. tp byk kerja yg nk dibuat.. penat tuh xsoh ckap lah.. mmg penat giler.. hehehe.. tp x sempat nk lepak shisha.. haihh.. len hari jep lah..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 its all about me~
Design by Fahmi Aziz